Rød/sort fondant

Dette er en chokoladekage med et lag af chokolade creme indeni. At lave fondanten sort tog en hel del mere sort pastafarve end jeg forestillede mig, og på en eller anden måde er den røde farve ikke helt rigtig på fotografierne. Den røde pastafarve hedder Christmas Red.Den røde fondant er nemlig rød-rød, men på billederne er den en anelse orange. Jeg er ikke så vild med at fondanten bliver så skinnende pga af frugtfarven. Jeg synes egentlig den sorte fondant får en til at tænke på lakrids, og når så kagen smager helt anderledes, bliver hjernen snydt. Flippet oplevelse, men lidt synd for kagen synes jeg. Men så har jeg da lavet en sort fondant kage ;)

Medmindre man skal overtrække en stor kage, så kan man overveje at købe sort og rød fondant der er indfarvet, for fondanten bliver en del blød og klistret når du indfarver med disse to farver, fordi det kræver en del pasta farve at opnå rigtig sort og rød.

Det her var bare min anden fondant kage, der er stadig masser der skal læres, men den faldt i god smag og den kastede endda et job af sig. Jeg blev bedt om at lave 2 studenterhuer til en stor fest. De kommer senere.

Skriv et svar

