Cupcake, kagekop eller…

Åh forår, solskin, fuglekvidder og så forårsblomster sætter da gang i kreativiteten. Jeg måtte bare prøve at lave cupcakes, kopkager I ved..

Ja det er jo egentlige bare en anderledes dekorering af cupcakes, men sjov er den da.

Jeg bagte mine Amaretto/marcipan cupcakes, lod dem køle af og smurte dem op med en normal smørcreme med et strejf af Nescafé. Og så på køl.

Fondanten er rimelig enkel at lave, men måske kræver det lidt nørkleri at få kopperne til at se ordentlige ud. Jeg er da heller ikke helt tilfreds, jeg vil lave nogen der er bedre end disse.

“Kaffen” på toppen er mørk chokolade smeltet sammen med lidt smør og nænsomt hældt over. Smørret gør at chokoladen ikke stivner og bliver helt hård, den bliver sådan lidt blød i det, men alligevel sætter den sig hurtigt i koppen. Ca 3 dele chokolade til 1 del usaltet smør.

Brug lys chokolade og det bliver til kaffe med fløde. Man kunne også godt tilsætte lidt Nescafé til chokokoladen.

Man kan også lave en chokolade meringue frosting eller en chokolade ganache i stedet for.

Næste projekt må være muselmalede kopper :)

This slideshow requires JavaScript.

2 responses to “Cupcake, kagekop eller…

  1. Jamen for søren da.. Du skulle da bare have sagt jeg skulle komme forbi til en kop kaffe :-)..

Skriv et svar

