Amaretto/marcipan muffins

Denne opskrift har jeg brugt et par gange, og den er virkelig god. Senest til en 75 års fødselsdag, hvilket resulterede i en opringning for postbudet på Mors ville gerne vide hvad det var der var ovenpå kagerne.. ;) Af en eller anden uransagelig grund, har jeg ikke billeder af netop de kager, men jeg har fra tidligere gange, så dem må I nøjes med.

Ingredienser

125 g sukker
2 æg
100 g smeltet smør
175 g mel
2 tsk. bagepulver
200 g revet marcipan
1 dl mælk

Amaretto mandel likør
Smørcreme

Rør sukker og smør blødt, tilsæt æg og bagepulver og revet marcipan, slut af med at tilsætte mel og mælk.

Hæld op i muffinsforme, bag i 18 minutter ved 180 grader.

Køl kagerne helt af, dryp Amaretto over kagerne.

Lav en smørcreme af sigtet flormelis og usaltet smør, tilsæt den smag du gerne vil have den skal have. Jeg har tidligere brugt Amaretto smørcreme, hindbær smørcreme og citron smørcreme – ikke på samme tid, hver for sig selvfølgelig ;) Kirsebær smørcreme ville sikkert være helt i øjet på disse kager, men den har jeg altså ikke prøvet.

Pynt kagerne med smørcremen

This slideshow requires JavaScript.

Skriv et svar

