Vintage kage

001

I min foregående blog bagte jeg Buddy Valastros Sponge cake. Det er en kage han siger er meget velegnet til fondant, så det ville jeg nu prøve om det passer. Jeg lovede at følge op med en blog om resultatet, og her er den, og meget passende skal jeg have gæster i weekenden, så kan de få lidt kage.

Jeg har bagt 2 17cm kager. Der er 4 lag i kagen, og kagefyldet er hindbær/blåbær mousse.

Det er altså en lys sponge cake, på dansk kalder man det sandkage, men det er ikke rigtig sandkage som vi kender det. Den er noget mere luftig og let end sandkage ellers er. Smagen er vanille, men man kan sagtens tilsætte kakao og eller endda lave en marmorkage ud af opskriften.

Moussen er hindbær/blåbær mousse og den smager virkeligt dejligt. Du kan finde opskrift på mousse her, og jeg brugte bare de bær jeg havde i fryseren.
IMGP0305

Kagen er lagt sammen, smurt op og klar til fondant

0001

Jeg har lavet Marshmallow fondant fra bunden, og den “Cocio farvede” fondant er blandet af 1 del rød og 2 dele grøn pastafarve.
Den rigtige farve på kagen er som billedet herunder, taget i dagslys. Jeg har desværre store problemer med at få de rigtige farver frem på fotos.

IMGP0332

This slideshow requires JavaScript.

Andre opskrifter af Buddy Valastro:
Buddy’s smørcreme (hvid)
Cake Boss sponge cake

2 responses to “Vintage kage

Skriv et svar

