Fastelavns boller med Marcipan

FASTELAVN ER MIT NAVN….

Man kan næsten ikke komme udenom, at det lige om lidt er fastelavn og hvad er bedre end en lækker fastelavns bolle til kaffen, eller bare en lækker snack til ungerne..
Jeg har lige lavet en portion og synes da lige, at jeg ville dele denne super nemme opskrift med jer..

Ca. 12 stks

75 g smør
1 dl mælk
25 g gær
1 spsk sukker

250 g mel

1 æg

Rør gæren ud i lun mælk.. Pisk æg og sukker i..
Smuldr smørret i melet og rør gør blandingen i.. Ælt dejen let igennem… Lad den hvile/hæve i 30 min.

Mens dejen hæver laves fyldet..

50 g sukker
50 g Marcipan
30 g smør
100 g nougat (kan undlades)
Ælt godt…

Rul dejen ud på et let-melet bord og lav ca 12 firkanter.. Fordel Marcipan fyldet og pak dejen rundt om.. Som en lille pakke..

Efterhæv 30-45 min.. Bages ved 200 grader i ca 15 min.. 12 ved varmluft..

Beklager den ringe billede kvalitet… ;)

Velbekommen

fastelavns boller 2

Skriv et svar

